Varför

Biblioterapi - att genom en gemensam läsning av korta skönlitterära texter och ett reflekterande samtal kring dessa, få nya perspektiv på och redskap att hantera svåra situationer, obekväma känslor eller problem.
I flera andra länder är biblioterapi redan ett etablerat forskningsområde och nu även i Sverige.
På svenska universitets-/bibliotek erbjuds biblioterapi med olika teman och ändamål t. ex. LärarAkuten, Bokbandage, Studenter i coronatider Fyrkantiga ögon - träffar för LiU:s anställda.

Varför?
Vi, LiU:s anställda, får äntligen återgå till det normala som det var innan coronan. Därför inbjuder Linköpings universitetsbibliotek till biblioterapeutiska träffar för en stunds samvaro och gemenskap NU på plats i Studenthuset.
Med utgångspunkt i korta litterära texter reflekterar vi över livet i nuvarande stadiet av coronatider - stort som smått.

När?
ett extra tillfälle via ZOOM
Var?
ZOOM
Med vem?
Tillsammans med Marie Wiberg och Magdalena Öström, bibliotekarier vid LiUs universitetsbibliotek.
Hur många?
Max åtta deltagare.

Välkommen att träffa oss

Tipsa oss om relevanta resurser m.m.